ბულინგი სკოლაში


პროექტის სახელწოდება: ბულინგი სკოლაში
პროექტის  აქტუალობა: ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით მუსიკის სწავლების ერთ-ერთ მიზანს წარმოადგენს დაეხმაროს მოსწავლეს, განუვითაროს გონებრივი და ფიზიკური უნარ-ჩვევები, ამკვიდრებს ჯანსაღი ცხოვრების წესს.მოსწავლეებს უყალიბებს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარება მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლების, მოვალეობების გაცნობიერებაში. პრაქტიკულმა საქმიანობამ მიჩვენა, რომ სკოლაში მოსწავლეთა ურთიერთობების დროს ხშირად ჩნდება დაჩაგვრის თემა. ცდილობენ სუსტის ჩაგვრას და ამით ავტორიტეტული ხდება თანაკლასელებთან. ვგეგმავ მოსწავლეები ჩავრთო ისეთ აქტივობებში სადაც თვითონ იქნებიან ორგანიზატორები და მონაწილეები.
პროექტში მონაწილენი: IX კლასის მოსწავლეები, მუსიკის მასწავლებელი, კლასის დამრიგებელი და სკოლის ადმინისტრაცია
პროექტის ხანგრძლივობა: 1 თვე, 8 გაკვეთილი
პროექტის მიზნები: მოსწავლეები ითანამშრომლებენ და დაგეგმავენ ღონისძიებას ბულინგის თემაზე, რაც ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს სკოლაში ბულინგის არსებობის შეწყვეტას. მოსწავლეებს განუვითარდებათ კომუნიკაციის, თანამშრომლობის, კრიტიკული აზროვნების, სხვისი აზრის პატივისცების, გადაწყვეტილებების უნარ-ჩვევები
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი
) იყოსკანონმორჩილი, ტოლერანტიმოქალაქე: 
განუვითარდესსოციალურიდასამოქალაქოკომპეტენციები: კონსტრუქციულითნამშრომლობა, კრიტიკულიდაშემოქმედებითიაზროვნება, შემწყნარებლობა, სხვისიუფლებებისპატივისცემადადემოკრატიულიპრინციპებისაღიარება.
) ტექნოლოგიურითუსხვაინტელექტუალურიმიღწევებისეფექტიანადგამოყენება; ინფორმაციისმოპოვება, დამუშავებადაანალიზი.
პროექტისამოცანები: 1. სკოლაში ქცევის წესების დამკვიდრება და სამაგალითო ქცევის წახალისება
2. მიმდინარე შედეგების განხილვა, მდგომარეობის ცვლილების შესწავლა/გაანალიზება/სოც.უნარჩვევების მდგრადობის მონიტორინგი
მოსალოდნელიშედეგები: მოსწავლეებს განუვითარდებათ ურთიერთპატივისცემის, ტოლერანტობის, სხვისი აზრის პატივისცემის, მოსმენის კულტურა. ეს გავლენას იქონიებს არა მხოლოდ კონკრეტულ სამიზნე ჯგუფებზე, საბაზო და საშუალო სკოლის მოსავლეებზე არამედ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეებზე, რომლებთანაც ამჟამად ამ მხრივ შედარებით ნაკლები პრობლემაა მასწავლებლების ძალისხმევით. თუმცა მათთანაც არსებობს საშიშროება იმისა, რომ დამოუკიდებლად იგივეს არ გააკეთებენ. ამიტომ უფროსები კარგი მაგალითის მიმცემი იქნებიან და ეს პირდაპირ დადებით გავლენას იქონიებს მასზე.

ადამიანურირესურსი: - მოსწავლეები,  მასწავლებლები, დამრიგებლები, სკოლის ადმინისტრაცია
მატერიალურირესურსი: - პროეტორი-1, ტელევიზორი -ეკრანი -3.  ნოუთბუქი-1, ქაღალდი/ალექსანდროვის/-5 ცალი, ფოტოები, ვიდეორესურსიინტერნეტიდან,
ამოცანებისგანსახორციელებლადსაჭიროსაქმინობები: 1. თვითმმართველობასთან შეხვედრა და მათი ამ პრობლემებით დაინტერესება, დისკუსია თემაზე  „ბულინგი სკოლებში’’ დაწერილი და დაუწერელი კანონები
2.დავალება საფიქრელად  მხოლოდ თვითმმართველობის წევრებს, ესსე „ჩვენს სკოლაში აწყდებით თუ არა პრობლემას თავსეყრის ადგილებში ( მაგ: სააქტო დარბაზში, კიბეებზე, საპირფარეშოებში, სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე) აღწერეთ სიტუაცია და რას აკეთებთ თქვენ ამ პრობლემის მოსაგვარებლად.“
3. პროექტის იდეის განხილვა და სამომავლო აქტივობების დაგეგმვა.
4. დასვენებებზე ფარული ფოტოების გადაღება, როგორ იქცევიან მოსწავლეები. ვიდეო თვალიდან კადრების ამოღება, დამუშავება კონფიდენციალურია, მხოლოდ პროექტში ჩართული მოსწავლეებისთვის.
5. ფოტოების და მოპოვებული მასალის დათვალიერება, განხილვა, გაანალიზება.
6. კლასების დამრიგებლების შეხვედრები მოსწავლეებთან, სკოლის შინაგანაწესის, მოსწავლის უფლება-მოვალეობების დოკუმენტების გაცნობა. დისკუსიების მოწყობა თემაზე: „უფლებები და მოვალეობები“, დაწერილი და დაუწერელი კანონები, რას აკეთებთ თქვენ ამ პრობლემის მოსაგვარებლად.
7. პროექტის ბოლოს პრეზენტირება პროექტის „რა იყო, რა არის და რა იქნება ხვალ“. მოსწავლეთა კონფერენციის მოწყობა „მე საზოგადოების წევრი ვარ“





საპროექტო საქმიანობები:
აქტივობა 1
თვითმმართველობასთან შეხვედრა და მათი ამ პრობლემით დაინტერესება. დისკუსია თემაზე „ბულინგი“
პასუხისმგებელი პირი
მასწავლებელი IX კლასი,თვითმმართველობის
წევრები
ვადები
16.10.2019
აქტივობა 2
დავალება ფიქრისთვის ესსე „ჩვენს სკოლაში ვაწყდებით თუ არა ბულიგს“ და რას ვაკეთებთ ამ პრობლემის მოსაგვარებლად. ესსეების პრეზენტაცია.
მასწავლებელი, IX კლასი
18.10.2019
აქტივობა 3
პროექტის იდეის განსაზხვრა და სამომავლო აქტივობების დაგეგმვა, პასუხისმგებელი და დაინტერესებული პირების გამოკვეთა.
მასწავლებელი, IX კლასი თვითმმართველობის წევრები
23.10.2019
აქტივობა 4
დასვენებებზე ფოტოების გადაღება ფარულად, როგორ იქცევიან მოსწავლეები, ვიდეო თვალიდან კადრების ამოღება დამუშავება
ოპერატორთა ჯგუფი, მოსწავლეები, აიტ-მენეჯერი
25.10.2019







აქტივობა 5
ფოტოების და მოპოვებული მასალის დათვალიერება, განხილვა, გაანალიზება. შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი, მოსწავლე
30.10.2019
აქტივობა 6
კლასების დამრიგებლების შეხვედრები მოსწავლეებთან, სკოლის შინაგანაწესის, მოსწავლი უფლება-მოვალეობების გაცნობა. შუალედური მონიტორინგი.
მასწავლებელი, დამრიგებელი
01.11.2019
აქტივობა 7
პროექტის ბილოს პრეზენტირება პროექტის, „რა იყო, რა არის და რა იქნება ხვალ“. მოსწავლეთა კონფერენციის მოწყობა „მე საზოგადოებით წევრი ვარ“. საბოლოო მონიტორინგი
მასწავლებელი, თვიითმმართველობა, მოსწავლეები
07.11.2019



ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები
პროექტის შედეგები: პროექტის უშუალო მონაწილეები და განმხორციელებლები არიან მე-9 კლასი მოსწავლეები. საბაზო და საშუალი საფეხურის მოსწავლეთა თვითმმართველობის გუნდი. მათი ასაკობრივი ზღვარი იძლევა იმის საშუალებას, რომ მორალური მათი განვითარების დონე ამაღლდეს მსგავსი სახის პროექტებში ჩართულობით.
პროექტის ხელმძღვანელი: ლეილა სიმონია

ბიუჯეტი: სკოლის ბაზაზე
შეფასება
მონიტორინგი  შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი მოსწავლეებიმასწავლებელი

პროექტოს მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მეორე შვალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი

პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგის სქემა
საბოლოო შეფასება
მოსწავლეები

პრეზენტაცია ანგარიში



შუალედურ მონიტორინგს ახორციელებს მოსწავლეთა ჯგუფი/დამკვირვებელი ჯგუფის წევრისა და ჯგუფის მუშაობის შეფასების რუბრიკა N1
კრიტერიუმი
ყოველთვის  
ზოგჯერ
იშვიათად
არასდროს
შენიშვნა
ჯგ.წევრი აქტიურადაა ჯგ-ის მუშაობაში





ჯგ.წევრი პასუხისმგებლობით
ასრულებს დაკისრებულ მოვალეობას.





თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან





იცავს ჯგუფის მუშაობის შიდა წესებს





ჯგუფი მთლიან დაკისრებულ დავალებას ასრულებს





ჯგუფის მიერ შესრულებული სამუშაო არის ხალისიანი





ჯგუფის წევრებს შორის არის თანამშრომლობითი და კონტრასტული ურთიერთობა






ჯგუფი შედეგის გასაუმჯობესებლად
თანამშრომლობს სხვა ჯგუფებთან







                                                

No comments:

Post a Comment